Prawo odstąpienia od umowy
Prawo odstąpienia od umowy
Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość (zakup w sklepie internetowym cyfrowe.com.pl) bez podania przyczyny w terminie 14 dni kalendarzowych.
Termin 14 dni liczy się od:
- dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie urządzenia lub w którym osoba trzecia wskazana przez Konsumenta (inna niż przewoźnik) weszła w jego posiadanie – w przypadku zakupu urządzenia,
- dnia zawarcia umowy – w przypadku usług lub treści cyfrowych.
Jak odstąpić od umowy?
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument powinien przesłać jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można przesłać:
- e-mailem: biuro@evada.com.pl,
- pocztą tradycyjną na adres:
EVADA Sp. z o.o. Sp.k.
ul. Szczęśna 11A / 8
02-454 Warszawa, Polska.
Do zachowania terminu wystarczy wysłanie informacji o odstąpieniu od umowy przed upływem 14 dni.
Zwrot płatności
Po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy zwracamy Konsumentowi wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany w sklepie).
Zwrot płatności następuje nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o decyzji Konsumenta o odstąpieniu od umowy.
Zwrot płatności realizowany jest przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. Konsument nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania urządzenia lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania – w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
Zwrot urządzenia
Urządzenie należy odesłać lub przekazać niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował o odstąpieniu od umowy, na adres:
EVADA Sp. z o.o. Sp.k.
ul. Szczęśna 11A / 8
02-454 Warszawa, Polska.
Termin jest zachowany, jeżeli urządzenie zostanie odesłane przed upływem 14 dni.
Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu urządzenia (koszt odesłania przesyłki), chyba że wyraźnie uzgodniono inaczej.
Warunki przyjęcia zwrotu urządzenia elektronicznego
Zwracane urządzenie musi spełniać poniższe warunki:
- urządzenie nie może nosić śladów użytkowania wykraczających poza sprawdzenie jego funkcji (działa / nie działa), nie może być porysowane, uszkodzone mechanicznie ani nosić śladów upadku,
- urządzenie nie może mieć aktywowanych kont użytkownika (np. konta Google / Apple ID / innego konta producenta) i nie może być zabezpieczone hasłem lub blokadą ekranu,
- urządzenie nie może mieć zmienionego oprogramowania w sposób trwały (root, jailbreak, zmiana firmware, usunięte blokady producenta),
- urządzenie musi być kompletne: oryginalne opakowanie producenta, folia ochronna (jeżeli była), plomby, akcesoria (ładowarki, przewody, piloty, baterie, etui, uchwyty, itp.), instrukcje i dokument sprzedaży (paragon lub faktura VAT),
- w przypadku braku elementów wyposażenia, uszkodzeń mechanicznych lub ingerencji w oprogramowanie zastrzegamy sobie prawo do odmowy przyjęcia zwrotu lub do obniżenia wartości zwracanej kwoty proporcjonalnie do utraty wartości towaru.
Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości urządzenia wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania urządzenia. W praktyce oznacza to, że można urządzenie obejrzeć i uruchomić w zakresie podstawowej weryfikacji działania, ale nie można go normalnie używać (np. montować, instalować na stałe, logować do własnych kont, personalizować ustawień w sposób wymagający serwisu do przywrócenia).
Kiedy prawo odstąpienia nie przysługuje?
Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w szczególności w odniesieniu do umów:
- o świadczenie usług, jeżeli usługa została wykonana w pełni za wyraźną zgodą Konsumenta, po poinformowaniu go przed rozpoczęciem świadczenia, że po wykonaniu usługi utraci prawo odstąpienia,
- dostarczenia urządzenia wykonanego według specyfikacji Konsumenta lub wyraźnie spersonalizowanego,
- dostarczenia urządzenia dostarczonego w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia, bezpieczeństwo elektryczne lub względy higieniczne, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- dostarczenia oprogramowania komputerowego, licencji, kluczy aktywacyjnych lub innych treści cyfrowych w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- dostarczania treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym (np. klucze licencyjne przesyłane e-mailem), jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu odstąpienia i po poinformowaniu go o utracie prawa odstąpienia.
Kontakt w sprawie zwrotów
W sprawach związanych ze zwrotami, odstąpieniem od umowy i reklamacjami prosimy o kontakt: biuro@evada.com.pl
Sklep internetowy cyfrowe.com.pl jest prowadzony przez EVADA Sp. z o.o. Sp.k., ul. Szczęśna 11A / 8, 02-454 Warszawa, NIP: 5223174478. Zastrzegamy sobie prawo do odmowy przyjęcia zwrotu lub pomniejszenia wartości zwrotu w przypadku naruszenia warunków opisanych powyżej, w szczególności: ślady użytkowania, brak wyposażenia, uszkodzenia mechaniczne, aktywne blokady konta lub ingerencja w oprogramowanie urządzenia. Powyższe zapisy są zgodne z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.